PENJAGAAN KULIT MUKA DENGAN VITAMIN C



Pada kebiasaanya, Vitamin C lebih banyak digunakan bagi tujuan pencegahan penyakit. Tetapi tahukah anda, vitamin C juga dapat digunakan untuk merawat wajah dan kulit tubuh kita. Banyak sekali kebaikan dan manfaat  vitamin C untuk penjagaan kulit muka yang berkesan.
Pengambilan vitamin C selain menjadikan daya tahan tubuh lebih sihat, ia juga boleh menegangkankan kulit muka. Selain itu kandungan antioksida pada vitamin C berfungsi untuk menyembuhkan pelbagai luka . Mari kita lihat apakah kebaikan vitamin c dalam penjagaan kulit muka.


Mencerahkan Kulit

Vitamin C sangat sesuai diambil bagi mereka yang mementingkan penjagaan kulit muka. Untuk pengetahuan anda semua, vitamin C boleh digunakan untuk mencerahkan kulit muka. Vitamin C mengandungi asid arkobat yang menjadi bahan utama pembentukan kolagen . Kolagen inilah yang berfungsi untuk menyembuhkan luka dan juga untuk menghasilkan protein . Protein dapat membuat kulit muka kelihatan sihat , lebih anjal dan juga lebih cerah. Kebanyakan kosmetik pencerah kulit wajah juga mengandungi vitamin C.
Inilah kelebihan utama  vitamin C untuk penjagaan kulit muka, khususnya untuk kaum wanita yang menginginkankulit yang cantik dan cerah.


Menangkis Radikal Bebas 

Kebaikan vitamin C untuk penjagaan kulit muka seterusnya adalah berfungsi menangkis kehadiran radikal bebas . Kewujudan radikal bebas ini boleh membuatkan  kulit muka rosak , hitam dan paling bahaya boleh menyebabkan kanser kulit . Antioskidan dalam vitamin C inilah yang berfungsi untuk meneutralkan serangan radikal bebas pada kulit muka. Seterusnya kulit akan menjadi lebih sihat dan berseri .


Mencegah Penuaan 

Salah satu kebaikan vitamin C adalah untuk mencegah penuaan. Ini disebabkan oleh kolagen yang terdapat pada vitamin C. Kolagen bersifat water holder sehingga dapat memberikan kelembapan dan tidak akan membuat kulit muka menjadi kering. Kulit muka yang kering akan mudah menjadi kedut dan membosankan. Vitamin C juga boleh membantu menutup liang muka atau pori pori yang terbuka.


Menyembuhkan jerawat & Menghilangkan Parut Jerawat

Ini merupakan kebaikan dan manfaat vitamin C yang paling menarik untuk penjagaan kulit muka. Sesuai untuk anda yang ada masalah parut jerawat. Vitamin C boleh menghasilkan kolagen dalam jumlah yang banyak. Kolagen inilah yang akan berfungsi sebagai agen penyembuhan luka . Kolagen akan menjadi salah satu komponen penting dalam proses penyembuhan luka termasuk luka bekas jerawat . Pengambilan vitamin C secara rutin dapat menyembuhkan jerawat di muka.


Jadi sesiapa yang ada jerawat atau pun parut jerawat bolehlah cuba Vitamin C Shaklee ni.
Ramai testimoni pengguna produk ini yang berjaya menghilangkan jerawat atau parut jerawat.






Dan sekarang ada promosi beli 7 botol pada harga 6 botol maka bertambah-tambahla jimatnya...Setiap sen yang kita laburkan untuk kesihatan dan kecantikan diri sendiri memanglah sangat berbaloi-baloi tau.

Tak yah fikir-fikir lagi kalau nak sihat dan cantik. Ni raya haji dah dekat sangat dah ni kan?

Anda rasa???



SID sah 891322
Email : nurulamsyar12@gmail.com

Call / Whatsupp : 013-223 0166

0 comments